• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 مهر 1398
کد مطلب : 80613
+
-

چاره اندیشی برای  رفع مشکلات کلزاکاران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خواستار حل مسائل و مشکلات کلزاکاران، سرکشی و بازدید مستمر از مزارع و دادن اطلاعات فنی به آنها شد.
به گزارش فارس، «سیدمجید موسوی» در سومین جلسه هماهنگی توسعه کشت پاییزه کلزا، بر حضور به‌موقع و نظارت و همکاری مناسب کارشناسان در مزارع برای کشت به‌موقع کلزا در مهلت تعیین‌شده تأکید کرد.
وی در ادامه مطرح کرد: با توجه به محدودیت تاریخ کشت، در صورتی که زمان از دست برود، دیگر نمی‌توان کشت کلزا را به کشاورزان توصیه کرد.
موسوی با اشاره به سیاست‌های حمایتی دولت در خصوص تعهدات بیمه به‌ازای هر هکتار 2 میلیون تومان با سهم 50 هزار تومانی حق بیمه توسط کشاورز و همچنین افزایش قیمت خرید تضمینی کلزا، با در نظر گرفتن تجربه سال گذشته و طرح مشکلات توسط کارشناسان، دستور پیگیری خرید 2 مورد هدکمباین برای کلزاکاران را در این جلسه صادر کرد تا از طریق تعاونی‌ها، در مواقع ضروری در اختیار کلزاکاران قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان این‌که باید دقت و نظارت لازم صورت گیرد که محصول تولیدی در استان تحویل شود، بر عزم جدی و بسیج همه‌جانبه امکانات و نیروهای کارشناسی برای کشت به‌موقع کلزا تأکید کرد.
پیگیری رفع مشکل زمین‌هایی که مسأله تأمین آب داشتند از طریق هماهنگی‌های لازم با امور آب استان و شناسایی زمین‌های زراعی آزاد که قابلیت اختصاص به کشت کلزا دارند و مذاکره مستقیم و ترغیب و تشویق مالکین و یا مستأجران اینگونه اراضی از محورهای پایانی مورد تأکید رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز در این جلسه بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :